עמוד הבית תחזית שבועית מצב הים מפלס הכנרת מזג אוויר בחרמון תחזית עולמית מכם גשם English
הפוך לדף הבית מחשבוני מזג אוויר תצפיות גשם    


שת"פ
Start
רוטר
 width=
תחזית מזג אוויר
כמויות גשם
מכ"ם גשם SAT24
מזג אוויר בעולם
תחזית באפליקציה
RSS מזג אוויר
תמונות לווין
מודלים מזג האוויר
מזג אוויר - גשם
שינויי אקלים
מכ"ם גשם
 width=
אקלים
תחזית חודשית
שינויי אקלים בישראל 2009-2024
שירותי מזג אוויר
שירותי מזג אוויר
אקלים - גשם מזג האוויר
גשם שלג
גשם, טמפרטורות
מזג אוויר גשם קיצוני
שלג גשם מזג אוויר
חיזוי שלג - גשם
מכם ברקים - גשם
שלג בירושלים
תפרוסת גשם
נזקי גשם, מזג אוויר
מדידת גשם
אתרי מכ"ם גשם
יוטיוב מזג אוויר
מכ"ם גשם גוגל
 width=
מזג אוויר באתר
מזג האוויר לאתרים

מזג אוויר בישראל
מזג האוויר בירושלים
מזג אוויר מכם גשם
מכ"ם גשם
מכם גשם
מזג אוויר
תחזית גשם
 
תצפיות מזג האוויר בישראל  • אתר החרמון  • בנטל  • צפת
 • ירושלים  • תל אביב  • ראשון לציון
 • באר שבע  • ים המלח  • אילת
מכם גשם
תחזית 12 יום
מזג אוויר  • אתר החרמון  • צפת  • כרמיאל  • נהריה  • חיפה  • טבריה
מזג אוויר  • ירושלים  • נתניה  • תל אביב  • מודיעין
מזג אוויר  • באר שבע  • מצפה רמון  • ים המלח  • אילת
סיכום מרץ 2016 בעולם שיאי חום
23/04/2016 10:58:27

סיכום מרץ 2016 בעולם שיאי חום

מזג אוויר במרץ 2016 שבר את שיאי החום בכל העולם. רף הטמפרטורות זינק בחצי הכדור הצפוני אל מעל רף 2 מעלות מעל הממוצע והתקרב אף ל-3 מעלות מעל הממוצע. רף זה נחזה שיחצה רק בעוד 20-30 שנה על פי המודלים האקלימיים. המשמעות היא חמורה ביותר. העולם מתחמם במהירות רבה מאשר כל מודל חיזוי מזג אוויר לטווח ארוך חזה.

על פי נתוני נאס"א עולה כי הטמפרטורה הממוצעת העולמית ביבשה עלתה ב- 2.33 מעלות צלזיוס וכמובן זהו שיא חדש לחודש מרץ. באם נבדוק את חצי הכדור הצפוני – טמפרטורת היבשה הייתה גבוהה מהממוצע ב- 2.72 מעלות צלזיוס. להזכירכם על פי וועידת פריז לאקלים האחרונה , 2016, ועל פי כל חוות הדעת בשנים האחרונות חציה של רף 2 מעלות היינו סף התחממות גלובלית אשר מהווה את נקודת האל חזור. המשמעות היא שמרגע שהטמפרטורות יתייצבו מעל 2 מעלות בממוצע נמצא את עצמנו במצב בו יהיה קשה עד בלתי אפשרי לעצור את ההתחממות הגלובלית בגלל משוב החיובי העצום שיווצר .

הדבר המדאיג עוד יותר הוא שבממוצע גלובלי של חודשים ינואר-מרץ ( חורף) חלה עלייה של 2.05 מעלות צלזיוס ( מעל לרף המסוכן). בחצי הכדור הצפוני הגענו ל- 2.35 מעלות מעל הממוצע במהלך חודשי החורף. בחצי הכדור הדרומי ההתחממות מתונה יותר ועומדת על 1.29 מעלה מעל הממוצע. הסיבה היא שמירב היבשות נמצאות בחצי הצפוני של כדור הארץ ולכן שיא החום מתרחש דווקא באזור זה.

בוועידת האקלים האחרונה התחזית הייתה שב-35 השנים הקרובות כלומר עד 2050 צריכת האנרגיה בעולם תגבר באופן משמעותי ומכאן שכמות גזי החממה שישתחררו לאטמוספירה יהיו גבוהות עוד יותר מהיום. כך שיהיה קשה מאוד לצמצם את פליטות גזי החממה. כיום אנו עומדים בקצב של עלייה בכמות גזי החממה ברחבי העולם של 2.7PPM לשנה. רף 400PPM  כבר נחצה ואנו מתקרבים בצעדי ענק לעבר 410PPM שכנראה שיחצה לראשונה מעולם בתחילת 2017.

אמשיך עם ממוצעי מרץ 2016 ברחבי העולם:

טמפרטורת האוקיינוסים אף היא שברה שיאים, עליית טמפרטורת מי הים מעצמה מביאה אף היא לעלייה בגובה פני הים וחשש מהצפות ערי החוף בעולם. על פי מדידות נאס"א עולה כי טמפרטורות הים בממוצע עולמי עלה ב-0.81 מעלה, כאשר בחצי הצפוני נרשמה עלייה של 0.79 מעלה, בדרומי עליה של 0.83 מעלה ( בשתי המקרים מדובר בשיאי חום חדשים גם בקטגוריה זו).

משקעים

באזורים רבים בעולם שררו תנאי בצורת ומיעוט משקעים חמור. חודש מרץ 2016 היה יבש במיוחד בדרום אמריקה, מערב ארה"ב , בצפון מערב אפריקה, במזרח אסיה. אזורים גשומים מהרגיל היו באזורים שונים ברחבי אירופה, בדרום מזרח ארצות הברית ובחלקים מאסיה.

יש לזכור שבסוריה שוררים תנאי בצורת חמורה כבר 4 שנים ואזורים רבים מאוד במדינה נעשו מדבריים. התוצאה היא מלחמה עקובה מדם לצד נדידת עמים עצומה מכל אזור הסהר הפורה לעבר אירופה. שינוי דמוגרפי זה עשוי להחמיר בעשרות מונים ברגע שמפלס הים יציף אזורים שלמים בעולם, כאשר באזורים מסוימים רף הטמפרטורה בקיץ שעומד כיום על 45-50 מעלות ( המפרץ הפרסי לדוגמא ) יחצה את ה-55 מעלות ואז תהיה סכנת חיים ממשית. במצב כזה תחל נדידה של עמים צפונה לעבר אזורים קרים יותר כאשר אזורים שלמים יעשו בלתי ניתנים למחייה.

על פי העשור האחרון נגלה כי מצבנו קטסטרופלי. שינויי האקלים מהירים מאוד ודרמטיים. להערכתי תוך 10 שנים מהיום נמצא את עצמנו חוצים את נקודת האל חזור של 2 מעלות צלזיוס . ב-2050 כבר נתקרב ל-3 מעלות .

באם ניקח את 1998 לדוגמא, שנת האל ניניו הגדול האחרון. גם אז חלה עלייה דרמטית בטמפרטורות של 0.5-0.6 מעלה תוך שנה. בשנת 2009 ( שנת לה ניניה) הטמפרטורה בהשפעת הלה ניניה הייתה צריכה להיות נמוכה יחסית אך היא הגיע לרף של 1998.

 

עכשיו ניקח את השנה הזו ,2016, רף טמפרטורות סביב 2 מעלות מעל הממוצע. שנת אל ניניו. אומנם מצב האל ניניו הולך ומתמתן אך השנה נתקרב לרף 2 מעלות ואולי אף נחתה אותו. ( כפי שרשמתי בין ינואר-מרץ טמפרטורה עולמית גבוהה ב-2.05 מהממוצע).

זאת אומרת שבעוד כ- 10 שנים בלבד, שנת לה ניניה נתקרב לערכים הללו. ( שנת אל ניניו חזק ב-2025 צפונה נקבל ערכים הגבוהים בהרבה). המשמעות היא דרמטית:

תוך כ-10-15 שנים מהיום נחצה את הקו האדום אשר ממנו לא נוכל לעצור את ההתחממות הגלובלית. המשמעות היא שנצטרך להתרגל לשינויים האקלימיים ולחיות איתם.. וזה לא יהיה קל.

תוך 10-15 שנים נאבד בקיץ את כיסוי הקרח בקוטב הצפוני לחלוטין. המשמעות התחממות דרמטית בקטבים. רק לשם תחושה במרץ 2016 הטמפרטורה בקוטב הצפוני הייתה גבוהה בין 4-6.5 מעלות מהממוצע.

מזג האוויר בישראל

חודש מרץ האחרון היה חם במידה ניכרת בישראל , הטמפרטורות היו גבוהות ב 2-2.5 מעלות מהממוצע. חודש אפריל 2016 עשוי לשבור אף הוא את הממוצע ולעלות מעל 3 מעלות מהממוצע !  צפי לאפריל החם ביותר מאז תחילת המדידות בישראל.

המשמעות לטווח הבינוני , העשור הקרוב, שישראל תתחמם עד 2025 ב-2 מעלות ביחס לממוצע 1981-2000. עד 2050 נתחמם בקרוב ל-3 מעלות בממוצע. יש לציין שהרף הגבוה ביותר שנגיע ב-2100 עשוי לעמוד על עלייה של 8 מעלות ביחס ל-1981-2000. כלומר טמפרטורות גבוהות בין 6-10 מעלות מאשר היום.

כל אחד שיעשה את החשבון בעצמו וינסה להבין להיכן פנינו מועדות. לשם המחשה נבדוק את התחזית ל-3 הימים הקרובים בישראל.

היום, שבת, 23.4.16, הטמפרטורות ברחבי ישראל גבוהות מהממוצע ב-6 מעלות. מחר נגיע ל-7 מעלות מהממוצע. בשני ללא שינוי. ביום שלישי נגיע ל-10 מעלות מעל הממוצע. רק בימים ד-ה נגיע לערכים הקרובים לממוצע ובסוף השבוע שוב מתחממים.

תחזית לקיץ שפורסמה באתר מזג האוויר בישראל וההקשר לשינויי האקלים

קיץ 2016 עשוי לשבור את שיאי החום האחרונים. לא מדובר בשבירת שיאים אבסולוטיים דווקא אלה ברצף ימים חמים מעל הממוצע לעונה במידה ניכרת. אתן דוגמא שתבהיר את הנושא.

באם חודש מסוים יש בו רצף של 5 ימים חמים מהרגיל כאשר באחד מהימים נשבר שיא חום אבסולוטי לאותו חודש, אך בשאר החודש הטמפרטורות ממוצעות או נמוכות מהממוצע. התחושה היא של מזג אוויר נוח יחסית מלבד אותו רצף קצר. מאידך אם במהלך חודש מסוים 25 ימים הטמפרטורות גבוהות מהממוצע ( מתוך 30) כאשר הטמפרטורות גבוהות ב-2-3 מעלות בממוצע מידי יום התחושה היא של מועקה הרבה יותר גדולה למרות שלא נשבר שיא חום אבסולוטי.

כאן בדיוק אנו מתחילים להרגיש את שינויי האקלים בישראל, רצפים של ימים וחודשים החמים בממוצע כאשר הרף עולה בדרגה ללא שבירת שיאים מוחלטים מביא להכבדה איטית ומשמעותית בעומסי החום ובתחושת הנוחות.

מזג האוויר , תחזית שבועית,  מזג אוויר בישראל תחזית  מכם גשם אפליקציה מזג אוויר , מכם גשם , מזג אויר


 

מזג אוויר בישראל

מכם גשם, תחזית מזג אוויר , מצב הים, תחזית גשם, מכם גשם , מזג אוויר . תחזית מזג האוויר 

מזג אוויר 

מצב הים , אוויר מכם , תחזית מכם , מכ"ם גשם , מזג אוויר מכ"ם גשם , מכם גשם

תחזית מזג אוויר מכם גשם , מזג אוויר מכ"ם גשם ,האוויר מכם גשם , האוויר מכ"ם גשם

מזג אוויר  , מכ"ם הגשם , מזג אויר , מכ"ם מזג אוויר, תחזית גשם, מזג אוויר , מזג האוויר  מזג אוויר מכ"ם, מזג האוויר , מזג אוויר , מזג אוויר' תחזית מזג אויר , תחזית מזג האוויר .  מזג אוויר בתל אביב, גשם. . מכם גשם , גשם ,  מזג אוויר  , מזג האוויר, תחזית מזג אויר, מזג אוויר - מכם , גשם . תחזית מזג אוויר: מזג האוויר 

תחזית גשם -מזג אויר תחזית מזג האוויר מכם גשם  -  גשם

מזג אויר, תחזית מזג אוויר, תחזית מזג האוויר, מזג אוויר -  גשם, תחזית ,מזג אוויר, מזג האוויר, תחזית מזג אוויר ,מזג האוויר,  תחזית מזג אוויר , תחזית מזג אוויר תחזיות ,תחזית מזג אוויר  תחזית מזג האוויר . תחזית מזג אוויר , מכם גשם . מכם מזג אוויר, מכם גשם , מזג אוויר ,מזג אוויר

תחזית גשם, מכ"ם מזג אוויר,  מכם גשם , מכם גשם ,מכ"ם  , מכם גשם- מכ"ם גשם- גשם - מכם גשם -מכ"ם הגשם , מזג אוויר ,מזג אוויר -מכ"ם גשם תחזית מזג אוויר . ,תחזית מזג האוויר - מזג האוויר  ,מזג האוויר : גשם ,

תחזית מזג האוויר · מזג האוויר . מכם גשם ,תחזית גשם, תחזית גשם , מכ"ם גשם 

   הוסף למועדפים קבע כאתר הבית תנאי שימוש באתר מדיניות פרטיות חיפוש מורחב מפת אתר צור קשר   

כל הזכויות שמורות 2024-2002 © אתר מזג האוויר בישראל בע"מ
שודרג ע"י קהילהנט רשת חברתית תפעולית לארגונים וישובים
האתר מיועד לדפדפן אינטרנט אקספלורר ,פירפוקס וכרום