עמוד הבית תחזית שבועית מצב הים מפלס הכנרת מזג אוויר בחרמון תחזית עולמית מכם גשם English
הפוך לדף הבית מחשבוני מזג אוויר תצפיות גשם    


שת"פ
Start
רוטר
 width=
תחזית מזג אוויר
כמויות גשם
מכ"ם גשם SAT24
מזג אוויר בעולם
תחזית באפליקציה
RSS מזג אוויר
תמונות לווין
מודלים מזג האוויר
מזג אוויר - גשם
שינויי אקלים
מכ"ם גשם
 width=
אקלים
תחזית חודשית
שינויי אקלים בישראל 2009-2024
שירותי מזג אוויר
שירותי מזג אוויר
אקלים - גשם מזג האוויר
גשם שלג
גשם, טמפרטורות
מזג אוויר גשם קיצוני
שלג גשם מזג אוויר
חיזוי שלג - גשם
מכם ברקים - גשם
שלג בירושלים
תפרוסת גשם
נזקי גשם, מזג אוויר
מדידת גשם
אתרי מכ"ם גשם
יוטיוב מזג אוויר
מכ"ם גשם גוגל
 width=
מזג אוויר באתר
מזג האוויר לאתרים

מזג אוויר בישראל
מזג האוויר בירושלים
מזג אוויר מכם גשם
מכ"ם גשם
מכם גשם
מזג אוויר
תחזית גשם
 
תצפיות מזג האוויר בישראל  • אתר החרמון  • בנטל  • צפת
 • ירושלים  • תל אביב  • ראשון לציון
 • באר שבע  • ים המלח  • אילת
מכם גשם
תחזית 12 יום
מזג אוויר  • אתר החרמון  • צפת  • כרמיאל  • נהריה  • חיפה  • טבריה
מזג אוויר  • ירושלים  • נתניה  • תל אביב  • מודיעין
מזג אוויר  • באר שבע  • מצפה רמון  • ים המלח  • אילת
עונת הקיץ בישראל
08/12/2020 11:19:18
קיץ בישראל
 
הקיץ בישראל מתחיל בתחילת יוני ומסתיים באמצע ספטמבר.מאופיין במזג אוויר חם ויבש ללא משקעים.כאשר התנאים הסינופטיים המשפיעים על אזורינו הם לרוב האפיק העונתי שניקרא גם האפיק הפרסי.מקורו הוא במערכת הלחצים המתפתחת בהודו וגורמת למונסון בעונת הקיץ.
אזורינו מושפע מהשוליים של אזור לחץ ברומטרי זה ועוצמתו משפיעה ישירות על הקיץ באזורינו.מצב "נורמלי" של אותו מונסון יגרום למזג אוויר "נורמלי" גם באזורינו.שיאופיין ברוחות צפון מערביות עד מערביות ברוב חלקי ישראל ברוב שעות היממה.כאשר בשעות אחר הצהריים עקב הבריזה מתחזקות רוחות אילו ונעשות מתונות עד ערות.הים התיכון בחופי ישראל מושפע ישירות מרוחות אילו והוא ברוב ימות הקיץ גלי ומסוכן לרחצה.לעומת זאת כאשר הלחץ הברומטרי במונסון ההודי אינו מספיק עמוק (חלש יחסית) התוצאה אצלנו היא החלשות הזרימות המערביות-צפון מערביות הממתנות בדרך כלל את הקיץ באזורינו.החלשות משמעותית בעוצמת המונסון עשויה לגרום באזורינו להתבססות רכס שתוצאותיו הוא קיץ חם מהרגיל,שרבי בהרים והביל מאוד באזור החוף.
קשר נוסף קיים בין המונסון ההודי לאקלים בישראל והוא בשכבות ברום.הצפנתו של הסילון גורמת להתרוממות הטרופופוזה ולחדירת אוויר חם מדרום לאזורינו.בדרך כלל היא מתרחשת לאחר התבססות המונסון במרכז הודו.שינוי זה בדרך כלל היינו הסימן לתחילתו של הקיץ.רכס רום זה מונע בין הייתר את ההתפתחות העננות ולכן הקיץ באזורינו הוא יבש ללא משקעים. 
משטר הלחצים 
בקיץ שולט באזורינו האפיק הפרסי בקרקע,התוצאה היא שברוב ימות הקיץ הלחץ באזורינו נמוך יחסית ועומד על 1004 מיליבר.מעל 1500 מטר מוקמת הרמה האזורית שגורמת להתמוככות האויר התייבשותו והתחממות.הרמה האזורית ניגרמת עקב רכס הרום השוהה מעל אזורינו.זו הסיבה לחוסר המשקעים בישראל בעונת הקיץ. 
אנוורסיית הקיץ 
מזג האוויר בקיץ מושפע ישירות מגובה אנוורסיית הרום.כאשר אנוורסיית הרום נמוכה (350 מטר ומטה) התוצאה היא מזג אוויר שרבי בהרים והביל בחוף.הטמפרטורה בהרים עולה על 32 מעלות והלחות נעה סביב 15%-25%.בחוף לעומת זאת הלחות מגיעה למינימום של 70%-75% עם טמפרטורה של כ-30 מעלות.בלילה הלחות מגיעה לכ-90%-95% דבר שתורם להיווצרות ערפילים לאורך החוף וצפון הנגב.ימים אילו מאופיינים בזיהום אוויר חמור באזור החוף ובעננות בוקר סמיכה יותר באזור החוף.
עומס החום בחוף גבוה במיוחד ושורר גם בשעות הלילה בעוד באזורי ההרים עקב הלחות הנמוכה מורגשת הקלה מסויימת בעיקר בשעות הלילה.
כאשר אנוורסיית הרום גבוהה יותר (700 מטר).התוצאה היא עליית הלחות בהרים למינמום של 35%-45% ועימה עלייה בעומס החום בעיקר בשעות היום.בעוד בחוף הלחות המינימלית יורדת  עד 65% ועוס החום בינוני.עננות הבוקר אף חודרת לפנים הארץ. 
חלוקת חודשי הקיץ 
ההבדלים בין חודשי הקיץ השונים:יוני יולי אוגוסט נובעות מטמפרטורת הים התיכון ומהתבססות הרכס מעל אזורינו והאפיק העונתי.בעוד ביוני טמפרטורת הים נמוכה עדיין (יחסית) ונעה סביב 26 מעלות בחודשים יולי ואוגוסט טמפרטורת הים נעה סביב 28-30 מעלות. 
קרינת שמש
קרינת השמש בישראל גבוהה ברוב ימות השנה ובעיקר בחודשי הקיץ.מיקום ישראל באזור הסובטרופי מביא לזווית קרינה מקסימאלית של מעל 80 מעלות מעל לאופק המתרחש בחודש יוני בו הימים ארוכים ביותר ויש למעלה מ-14 שעות אור.חוסר העננות בתקופה זו מביא לידי כך שהקרינה מגיעה לקרקע בכמעט 100% משעות היום.השעות בהם מסוכן ביותר לשהות בשמש במהלך שעות היום הם 11:00 בבוקר ועד 16:00 אחר הצהריים.כמו כן קרינת השמש גבוהה יותר ככל שהאזור ממוקם ברום גבוהה יותר.עוצמת הקרינה בירושלים לדוגמא גבוהה בכ-10% מאזור השפלה והחוף.הקרינה המסוכנת ביותר בקיץ היא 
בהר החרמון והנמוכה ביותר באזור ים המלח.הסיבה לכך שבאזורים הנמוכים קרינת השמש קטנה יותר היא הדרך שעושה קרן השמש באטמוספירה.ככל שהדרך ארוכה יותר התוצאה היא החלשות עוצמת הקרינה המגיעה לפני הקרקע.סיבות נוספות להפחתת הקרינה באזורי החוף בישראל הוא זיהום האוויר הגבוהה והלחות הגבוהה השוררת בעונת הקיץ.
החשש הקיים מקרינת השמש(קרינה אולטרה סגולה) הוא התפתחות סרטן העור שמקורה בחשיפה מצטברת  לשמש ולכן מומלץ לנקוט  באמצעי זהירות מחשיפה בעיקר בשעות הצהריים. 
גובה גלים 
בעונת הקיץ שולט בכל אזור מזרח הים התיכון האפיק הפרסי שגורם לרוחות צפון מערביות עד מערביות קבועות באזורינו.התוצאה היא שדווקא בעונת הקיץ הים התיכון לחופי ישראל הוא גלי בדרך כלל.גובה הגלים נע בין 80-160 ס"מ
ברוב חודשי הקיץ,הוא מסוכן לרחצה מצד אחד ומתאים לכל גולשי הגלים מצד שני. 
עומס החום 
עומס חום תלוי במספר גורמים: טמפרטורה ,הלחות היחסית באוויר, עוצמת הרוח.בשירות המטאורולוגי הישראלי מבדילים בין 3 סוגים של עומס חום:
א.עומס חום קל-טמפרטורות 22-24 מ"צ 
ב.עומס חום בינוני- טמפרטורות 24-28
ג.עומס חום כבד- טמפרטורות מעל 28-33 
ד.עומס חום כבד-קיצוני נימדד בטמפרטורות מעל 36 מ"צ ללא קשר ללחות
 
הגדרה נוספת לעומס חום פורסם על ידי האמריקאים כאשר הם מבדילים בין 3 סוגים של עומס חום בצורה הבאה:

א.עומס חום קל-טמפרטורות 25-33 מ"צ כאשר הלחות היחסית גבוהה מ-50 אחוז
ב.עומס חום בינוני- טמפרטורות בין 33-38 מ"צ כאשר הלחות היחסית גבוהה מ-50 אחוז
ג.עומס חום כבד-טמפרטורות מ-38 מעלות צלזיוס ומעלה
הערה 
עומס החום הוא בעצם מדד לתחושת האדם כלפי טמפרטורת הסביבה.כאשר הלחות "משחקת" תפקיד מרכזי.על כן ניתן לחלק את מדד עומס החום ל-2 קטגוריות-לילה ויום כאשר
בשעות בלילה:
א.עומס חום קל-טמפרטורות בין 22-24 מ"צ כאשר הלחות היחסית גבוהה מ-%85 
ב.עומס חום בינוני-טמפרטורות בין 24-26 מ"צ כאשר הלחות היחסית גבוהה מ-85 אחוז
ג.עומס חום כבד –טמפרטורות בין 26-28 מ"צ כאשר הלחות היחסית גבוהה מ-85 אחוז
בשעות היום:
א.
עומס חום קל-טמפרטורות בין 24-26 מ"צ כאשר הלחות היחסית גבוהה מ-65 אחוז
ב.עומס חום בינוני- טמפרטורות בין 26-28 מ"צ כאשר הלחות היחסית גבוהה מ-65 אחוז
ג.עומס חום כבד-טמפרטורות בין 30-33 מ"צ כאשר הלחות היחסית גבוהה מ-65 אחוז
ד.עומס חום כבד/קיצוני –נימדד בטמפרטורות של 36 מ"צ ומעלה ללא קשר ללחות . 
המצב בישראל:
אזורים שסובלים מעומס חום.
א.שקע הירדן-באזור זה שורר עומס חום בכול שעות היממה בחודשים יולי-אוגוסט כאשר הטמפרטורה ביום מעל 38 מעלות ובלילה מעל 27 מעלות צלזיוס,בטמפרטורות אילו עומס חום הכבד מורגש משעות הבוקר המוקדמות ועד שעות הערב ברציפות.
ב.מישור החוף-באזור זה הטמפרטורות אומנם נמוכות יותר משקע הירדן אך הלחות גבוהה מאוד,גם באזור זה שורר עומס חום כמעט בכול שעות היממה בחודשים יולי-אוגוסט כאשר הטמפרטורה ביום בין 30-32 מעלות עם 60-75 אחוזי לחות,בשעות הלילה הטמפרטורה יורדת ל-22-25 מעלות אך הלחות עולה לקרוב ל-100 אחוז.
ג.הנגב-באזור זה הטמפרטורות גבוהות יותר במעט מהחוף אך הלחות נמוכה בהרבה-עומס החום בדרך כלל קל-בינוני ובשעות הערב והלילה כאשר הטמפרטורה יורדת והלחות נשארת יחסית נמוכה אין עומס חום.בקטגוריה הזו ניתן להכניס גם את האזורים הבאים: השפלה,עמקי הצפון,כאשר שילובים שונים בין טמפרטורה ולחות נותנים את אותו "סוג" של עומס חום.
ד.אזור ההרים-באזור זה ישנם מספר ימים בודדים של עומס חום בכלל ועומס חום כבד בפרט.בדרך כלל עומס החום הוא בשעות הצהרים בחודשי הקיץ-יולי אוגוסט ,עומס חום קל-בנוני.בלילות אין כלל עומס חום.הערה: ישנם מקרים קיצוניים של שרבים בעיקר באביב אשר מעלים את הטמפרטורות לערכים קיצוניים וגורמים לעומס חום כבד גם בהרים.
מקומות יוצאים דופן:
אזור טבריה, ים המלח, והחרמון.
א.טבריה –באזור זה שורר עומס חום כבד מאוד עד קיצוני בחודשים יולי-אוגוסט,הסיבה היא שמלבד הטמפרטורות הגבוהות באזור הלחות גם היא גבוהה מאוד בגלל התאדות המים מהכינרת. גם בשעות הלילה שורר בדרך כלל עומס חום קל
ב.אזור ים המלח-גם באזור זה שורר עומס חום כבד מאוד עד קיצוני בחודשים יולי-אוגוסט,גם כאן ההתאדות מים המלח גורמת לעליה בלחות ובעומס החום.אזור זה הוא החם ביותר בממוצע מכול מקום אחר בארץ בעיקר בשעות הלילה !! שאז שורר עומס חום קל-בנוני.
ג.החרמון-גובהו של החרמון היינו 1600 מטר-רכבל תחתון עד 2100 רכבל עליון,בתנאים אילו ולנוכח הטמפרטורות הנמוכות יחסית במשך כול השנה לא נירשם אף פעם מצב של עומס חום למעט מקרים קיצוניים של שאז נירשם עומס חום קל בלבד לשעות אחדות,הדבר נכון גם לגבי אזור צפון רמת הגולן והר מירון-1200 מטר ומעלה. 
גשמי קיץ 
עונת הקיץ בישראל מאופיינת על פי רוב במזג אויר חם ויבש.בממוצע אחת ל-4 שנים יורדים גשמים בתקופת הקיץ.הגשמים
מקומיים ומתרכזים ברוב המקרים באזור החוף.אחד הגורמים להתפתחות עננות שגורמת למשקעים באזורינו בתקופה זו היא התעמקות האפיק העונתי באופן ניכר.
אירועים קיצוניים
1.קיץ 1998 היה הקיץ החם ביותר מאז קום המדינה.טמפ מי הים התיכון הגיעה ל-31.6 מ"צ.
 
שינויים אקלימיים
 
אפקט החממה בעשור האחרון אנו עדים לכך שמידי קיץ הטמפרטורות בישראל גבוהות מהממוצע באופן קבוע.אחד הסיבות לכך הוא אפקט החממה.במדידות שנעשו בעשור האחרון מתברר שטמפרטורת המינמום בחוף עלתה בחודשי הקיץ בכ-2-3 מעלות ועומדת כיום על 22-24 מעלות.התוצאה היא עליית עומס החום גם בשעות אילו.בשעות היום חלה עלייה מתונה יותר של 1-2 מעלות וגם היא מגבירה את השפעת עומס החום באזורינו בעונת הקיץ.עלייה נוספת שניתן לראות בשנים האחרונות היא בטמפרטורת מי הים התיכון.בעוד בשנות ה-80 הטמפרטורה המקסימלית בקיץ הגיעה לכ-28 מעלות כיום מידי קיץ הטמפרטורות בחופי ישראל מגיעה לכ-30 מעלות.
 
מקורות:
 
האקלים בישראל תצפיות חקר ויישום -יאיר גולדרייך
 
מזג אוויר בישראל תחזית מזג אויר  מזג אויר מכם גשם, תחזית מזג האוויר בישראל. הקיץ 
 
תגיות: מזג אוויר קייצי,עומס חום,מזג אויר הביל,גובה גלים,,מזג אוויר בקיץ,מזג אויר ,מזג האוויר בקיץ,חם ,תחזית, מזג אויר, מזג אויר, בישראל,,גלים,חם מאוד,תחזית מזג האוויר בישראל.
israelweather.co.il 

 

מזג אוויר בישראל

מכם גשם, תחזית מזג אוויר , מצב הים, תחזית גשם, מכם גשם , מזג אוויר . תחזית מזג האוויר 

מזג אוויר 

מצב הים , אוויר מכם , תחזית מכם , מכ"ם גשם , מזג אוויר מכ"ם גשם , מכם גשם

תחזית מזג אוויר מכם גשם , מזג אוויר מכ"ם גשם ,האוויר מכם גשם , האוויר מכ"ם גשם

מזג אוויר  , מכ"ם הגשם , מזג אויר , מכ"ם מזג אוויר, תחזית גשם, מזג אוויר , מזג האוויר  מזג אוויר מכ"ם, מזג האוויר , מזג אוויר , מזג אוויר' תחזית מזג אויר , תחזית מזג האוויר .  מזג אוויר בתל אביב, גשם. . מכם גשם , גשם ,  מזג אוויר  , מזג האוויר, תחזית מזג אויר, מזג אוויר - מכם , גשם . תחזית מזג אוויר: מזג האוויר 

תחזית גשם -מזג אויר תחזית מזג האוויר מכם גשם  -  גשם

מזג אויר, תחזית מזג אוויר, תחזית מזג האוויר, מזג אוויר -  גשם, תחזית ,מזג אוויר, מזג האוויר, תחזית מזג אוויר ,מזג האוויר,  תחזית מזג אוויר , תחזית מזג אוויר תחזיות ,תחזית מזג אוויר  תחזית מזג האוויר . תחזית מזג אוויר , מכם גשם . מכם מזג אוויר, מכם גשם , מזג אוויר ,מזג אוויר

תחזית גשם, מכ"ם מזג אוויר,  מכם גשם , מכם גשם ,מכ"ם  , מכם גשם- מכ"ם גשם- גשם - מכם גשם -מכ"ם הגשם , מזג אוויר ,מזג אוויר -מכ"ם גשם תחזית מזג אוויר . ,תחזית מזג האוויר - מזג האוויר  ,מזג האוויר : גשם ,

תחזית מזג האוויר · מזג האוויר . מכם גשם ,תחזית גשם, תחזית גשם , מכ"ם גשם 

   הוסף למועדפים קבע כאתר הבית תנאי שימוש באתר מדיניות פרטיות חיפוש מורחב מפת אתר צור קשר   

כל הזכויות שמורות 2024-2002 © אתר מזג האוויר בישראל בע"מ
שודרג ע"י קהילהנט רשת חברתית תפעולית לארגונים וישובים
האתר מיועד לדפדפן אינטרנט אקספלורר ,פירפוקס וכרום