עמוד הבית תחזית שבועית מצב הים מפלס הכנרת מזג אוויר בחרמון תחזית עולמית מכם גשם English
הפוך לדף הבית מחשבוני מזג אוויר תצפיות גשם    


שת"פ
Start
רוטר
 width=
תחזית מזג אוויר
כמויות גשם
מכ"ם גשם SAT24
מזג אוויר בעולם
תחזית באפליקציה
RSS מזג אוויר
תמונות לווין
מודלים מזג האוויר
מזג אוויר - גשם
שינויי אקלים
מכ"ם גשם
 width=
אקלים
תחזית חודשית
שינויי אקלים בישראל 2009-2024
שירותי מזג אוויר
שירותי מזג אוויר
אקלים - גשם מזג האוויר
גשם שלג
גשם, טמפרטורות
מזג אוויר גשם קיצוני
שלג גשם מזג אוויר
חיזוי שלג - גשם
מכם ברקים - גשם
שלג בירושלים
תפרוסת גשם
נזקי גשם, מזג אוויר
מדידת גשם
אתרי מכ"ם גשם
יוטיוב מזג אוויר
מכ"ם גשם גוגל
 width=
מזג אוויר באתר
מזג האוויר לאתרים

מזג אוויר בישראל
מזג האוויר בירושלים
מזג אוויר מכם גשם
מכ"ם גשם
מכם גשם
מזג אוויר
תחזית גשם
 
תצפיות מזג האוויר בישראל  • אתר החרמון  • בנטל  • צפת
 • ירושלים  • תל אביב  • ראשון לציון
 • באר שבע  • ים המלח  • אילת
מכם גשם
תחזית 12 יום
מזג אוויר  • אתר החרמון  • צפת  • כרמיאל  • נהריה  • חיפה  • טבריה
מזג אוויר  • ירושלים  • נתניה  • תל אביב  • מודיעין
מזג אוויר  • באר שבע  • מצפה רמון  • ים המלח  • אילת
העולם ממשיך להתחמם במהירות
26/11/2011 11:55:56
חדשות התחממות גלובלית:
מזג האוויר הקר מהרגיל הפוקד את ישראל כבר מספר חודשים שלא יטעה אף אחד,העולם ממשיך להתחמם ובמהירות.לסיבה מדוע באזורינו דווקא קר מהרגיל נחזור בהמשך.
מזג האוויר ברחבי העולם מתחמם ובמהירות,מדו"ח שפרסם בשבוע האחרון ארגון IPCC עולה כי נמצא קשר הדוק בין התחממות כדור הארץ לבין אירועי מזג אוויר קיצוניים ברחבי העולם.הדוו"ח הזה פורסם שבוע לפני הכנס בדרבן בדרום אפריקה שצפוי לעסוק בהתחממות הגלובלית,במשמעויותיה ותוצאותיה.
אנו לא צריכים לחכות לפרסום התוצאות של הוועדה אלה להסתכל במה שמתרחש ברחבי העולם כיום בכל הקשור למזג האוויר.
הטמפרטורה הממוצעת היום ברחבי העולם גבוהה ב-0.89 מעלות,קיים הפרש ניכר בין האזורים השונים בכדור הארץ.באם נסתכל על החצי הצפוני של כדור הארץ נוכל לראות שהחלקים הצפוניים,הקטבים ועד מרכז אירופה הטמפרטורות גבוהות מהממוצע ב-2-5 מעלות.לשם הבהרה:באלפים עדיין לא נפתחו השנה אתרי הסקי,כמויות המשקעים בכל אירופה נמוכים במידה רבה מהממוצע ובמזרח היבשת אף שוררת בצורת ארוכה.באוסטריה צפויים היום שריפות עקב
המחסור במים,יש לזכור אנו אוטוטו בדצמבר.על פי הנתונים כיום אזור המשווה באזור דרום ארצות הברית חם מהממוצע בכ-11 מעלות.
בקוטב הצפוני המצב חמור עוד יותר,מסיכום אוקטובר 2011 עולה כי היקף הקרח הממוצע במהלך אוקטובר בקוטב הצפוני הוא נמוך במידה ניכרת מהממוצעים של שנים 1979-2000.כאשר אחוז הירידה השנתי בהיקף הקרח עומד על 6.6 אחוזים לעשור.אין הדבר אומר שלא חלה עלייה בהיקף הקרח מחודש ספטמבר
לאוקטובר אולם ההשוואה לחודשי אוקטובר האחרים מראה על הדלדלות הקרח בקוטב.המינימום נירשם באוקטובר2007 והשנה אנו ממשך לא רחוקים ממינימום זה.
המסת היקף הקרח תוצאותיה חמורים ממה שכולם חושבים,אין מדובר דווקא בעליית פני הים אלה החזרת קרינת השמש אשר מחממת את כדור הארץ.
כאשר הים הארקטי כולו מכוסה בשיכבת קרח (ללא קשר לעומקו של הקרח).קרני השמש מוחזרות מהמשטחים הלבנים ואינם מחממים את האטמוספרה במידה רבה.לעומת זאת כאשר היקף הקרח יורד נחשפים מי הים הארקטי,צבעם כהה הרבה יותר מהקרח והם קולטים את קרני השמש.התוצאה חימום נוסף,זהו בעצם
משוב חיובי נוסף לחימום כדור הארץ שאינו תלוי בבני האדם.חימום כדור הארץ נובע מכמות גזי החממה באטמוספרה.כיום אנו מגדילים את כמות גזי החממה דבר הגורם לכך שיותר קרינה אינפרא אדומה תחזור לכדור הארץ ותחמם אותה.על פי נתונים שבועיים עולה כי כמות גז החממה דו תחמוצת הפחמן באטמוספרה מגיע ל-390.32PPM כאשר השיא צפוי להישבר לקראת האביב,והוא יעמוד סביב 396PPM.כאשר קצב גידול גזי החממה באטמוספרה עומד היום על
2PPM לשנה.על פי מחקרים שנעשו עולה כי כאשר כמות גזי החממה באטמוספרה יגיע ל-400PPM (כ-5 שנים מהיום בקצב הנוכחי).התוצאה תהיה חימום נוסף של כדור הארץ על ידי משובים חיוביים משמעותיים כדוגמת המסה מואצת יותר של הקרח בקוטב שיגרום לקליטת חום גדול יותר בפני המים.
יש לציין כי כאשר כמות גזי החממה באטמוספרה יחצו את 450PPM (כ-26 שנים מהיום) יהיה קשה לעצור את ההתחממות הגלובלית גם אם נקטין במידה משמעותית את פליטת גזי החממה.הסיבה היא שהמשובים החיובים של התחממות כדור הארץ הטבעיים יגברו.
סיבה נוספת שגורמת השנה לפחות להתמתנות ההתחממות הגלובלית היא תופעת הלה ניניה.מצב הלה ניניה בחופי פרו נמשך ברציפות כבר יותר משנה ועל פי תחזיות עושה רושם כי הלה ניניה צפויה להמשיך להשפיע על ישראל ועל מזג האוויר ברחבי העולם במהלך כל החורף הקרוב כאשר היא צפויה להגיע למינימום לקראת ינואר השנה.
סיבה נוספת שגורמת לכך שהטמפרטורות ברחבי העולם עשויות לרדת הוא האפר הרב שמגיע לאטמוספרה כתוצאה מהתפרצויות הרי געש.השנה נרשמו מספר רב של התפרצויות הרי געש דבר שהביא לכך שכמות אפר גדולה יחסית מסתובבת באטמוספרה וגורמת להחזרת קרני השמש לחלל עוד לפני שהגיעו לקרקע.
ועכשיו נחזור למצב בישראל ולהשפעות הכלל עולמיות עלינו.מזג אוויר קר מהרגיל ויבש מאופיין בדרך כלל בשנות הלה ניניה בישראל,כמות גדולה של אפר וולקני באטמוספירה מביאה לכך שישיהיה קר מהרגיל וגשום.השילוב בין השניים נותן טמפרטורות נמוכות במיוחד דבר שאנו חווים אותו בחודשים האחרונים ברציפות לצד
כמויות משקעים שעשויות להגיע בסיכומו של דבר סביב הממוצע.הסיכוי לאירוע שלג בשנה זו הם גבוהים מהרגיל מכיוון שהטמפרטורות נמוכות מאוד.הסיכוי לשלג בישראל הוא לאירוע חריג יחסית ולאו דווקא לשלג בהרי הצפון והמרכז המאופיין לאזורינו.כך שלא מן הנמנע שהשנה ירד שלג בישראל בגבהים נמוכים יחסית.
נישאלת השאלה מדוע דווקא האפר הוולקני משפיע על ישראל?
האפר הוולקני מתפזר על פני כדור הארץ באמצעות רוחות הרום,זרמי הסילון.כאשר מתפרצים הרי געש בכל רחבי העולם הם פולטים אפר לעבר האטמוספרה.ישנם התפרצויות חזקות מאוד בדוגמא להתפרצות הפינטובו שהביא לכך שהאפר הגיע לסטרטוספירה ישירות ונשאר שם מספר שנים עד ששקע.התפרצות זו הביאה בשנים 1991-2 1992/3 לטמפרטורות נמוכות בחצי מעלה בממוצע בכל העולם.אופציה נוספת היא של התפרצויות רבות מאוד במהלך השנה שמעלות כמות גדולה מאוד של אפר לאטמוספרה לאו דווקא לשכבות היותר גבוהות.התוצאה במקרה זה היא דומה,ירידה ממוצעת של הטמפרטורות.אולם ההשפעה של התפרצויות אילו קטנה יותר בטווח הזמן.
האפר בגלל היותו נמוך יותר בשכבות האטמוספרה לוקח לו זמן קצר יותר לשקוע.
את זרמי הסילון ניתן לחלק לשניים,זרם סילון פולארי אשר נע באזור הקטבים,צפון דרום וזרם סילון הסובטרופי.העניין הוא שאין קשר בין שני זרמי סילון אילו.
זרם סילון מוגדר כרצועה של רוחות בשכבות העליונות שעוצמתן גדולה יותר באופן מובהק מאזורים הסמוכים לה.עוצמת הרוחות עשויה להגיע עד 130-150 ק"מ בשעה.סימן בולט נוסף הוא לעובי הסילון.כלומר מהירות הרוחות היא באזור נירחב אנכי שמגיע מרום 5 ק"מ ועד לקצה הטרופוספרה.
זרם הסילון הסופטרופי נע באורך של 5000 ק"מ סביב כדור הארץ ,קווי רוחב בינוניים,לעומתו זרם הסילון הפולארי נע בקטבים,קווי רוחב הצפוניים,ולכן הוא קצר יותר ונע באורך של 1000-2000 ק"מ בלבד.הבדל משמעותי נוסף הוא בכיוון הרוחות בשני הזרמים.שוב אין קשר ביניהם.
הזרם הסובטרופי נע ממערב למזרח ובכך מקיף את כל אזורי כדור הארץ,ואילו הזרם הפולרי נע דווקא מצפון לדרום.
המשמעות של זרמי הסילון למיקום האפר הוולקני הוא קריטי ויכול להסביר מדוע בצפון חם יותר ובקווי הרוחב הבינוניים,כולל באזור ישראל קר יותר.
כיום אין הרי געש פעילים רבים בקווי הרוחב הצפוניים,הזרם הפולארי בעצם גורם לכך שכל קווי הרוחב הצפוניים יהיו נקיים מאפר ולקני.המשמעות היא קרינת שמש המושפעת מגזי החממה אולם אינה נבלמת על ידי האפר,מכאן התוצאה היא להתחממות גדולה יותר בקווי הרוחב הצפוניים דווקא.
בקווי הרוחב הבינוניים שם מצוי רוב האפר אם לא כולו ,נבלמת קרינת השמש על ידי אפר זה והתוצאה היא התקררות יחסית של האזורים הבינוניים.
הערה:
במודלים הגלובליים ניתן לראות שקיים צפי שלהם לטמפרטורות נמוכות בקווי הרוחב הבינוניים לצד זה שלפי תחזית שלהם צפוי להיות חם בקווי הרוחב הצפוניים.
הסיבה היא לאו דווקא "הבנה" של משמעות האפר הוולקני אלה תצפיות נטו מתקופה ארוכה יחסית שההפרש הזה בולט ולכן כנראה גם הצפי להמשך הוא להישענות על אותו מצב.חם בצפון וקר יחסית במרכז.השינוי יגיע לאחר שקיעת האפר,למודלים כנראה יקח חודש/חודשיים לעכל שהחום חוזר..
לסיכום:
אמנם באזורינו קר מהרגיל בחצי השנה האחרונה ועושה רושם כי גם במהלך החורף יהיה קר מהרגיל ואפילו במידה משמעותית.כאשר צפוי מספר אירועי שלג ואפילו שלג משמעותי בישראל.לצד כמויות משקעים סביב הממוצע.אולם העולם ממשיך להתחמם במהירות.האפר הוולקני צפוי לשקוע בחצי השנה/שנה הקרובים ואם לא יהיו התפרצויות משמעותיות נוספות אזי האטמוספרה תתנקה ותאפשר לחדירת קרני שמש רבים יותר גם לקווי הרוחב הבינוניים.
כמו כן יתכן שכבר בשנה הבאה ישתנה מצב הלה ניניה והאל ניניו יחזור (מים חמים העולים בחופי פרו) ואז התוצאה תהיה קפיצה משמעותית בטמפרטורות ושבירה נוספת של שיאי חום בכל העולם.כך שמה שנשאר לפחות זה להנות מהקור היחסי מכיוון שבשנים הקרובות עושה רושם שנלך ונתחמם במהירות תודות לאפקט החממה.בקובץ טמפרטורות ממוצעות באזור אירופה ואזורינו בו ניתן לראות בבירור את הטמפרטורות הנמוכות בדרום דווקא ביחס לצפון.

ערוץ מזג אוויר בישראל מספק תחזית מזג אויר בהונגריה לעיר מאקו-MAKO חדשות תחזית מזג האוויר במאקו 2 עדכונים מידי יום.
כל הפרטים אודות תחזית מזג אויר מקו חרמון-אילת.מזג אויר רשת האינטרנט,ערוץ חדשות בפייסבוק תחזית מזג האוויר בישראל.נטקס העולם מתחמם-netex.

 

מזג אוויר בישראל

מכם גשם, תחזית מזג אוויר , מצב הים, תחזית גשם, מכם גשם , מזג אוויר . תחזית מזג האוויר 

מזג אוויר 

מצב הים , אוויר מכם , תחזית מכם , מכ"ם גשם , מזג אוויר מכ"ם גשם , מכם גשם

תחזית מזג אוויר מכם גשם , מזג אוויר מכ"ם גשם ,האוויר מכם גשם , האוויר מכ"ם גשם

מזג אוויר  , מכ"ם הגשם , מזג אויר , מכ"ם מזג אוויר, תחזית גשם, מזג אוויר , מזג האוויר  מזג אוויר מכ"ם, מזג האוויר , מזג אוויר , מזג אוויר' תחזית מזג אויר , תחזית מזג האוויר .  מזג אוויר בתל אביב, גשם. . מכם גשם , גשם ,  מזג אוויר  , מזג האוויר, תחזית מזג אויר, מזג אוויר - מכם , גשם . תחזית מזג אוויר: מזג האוויר 

תחזית גשם -מזג אויר תחזית מזג האוויר מכם גשם  -  גשם

מזג אויר, תחזית מזג אוויר, תחזית מזג האוויר, מזג אוויר -  גשם, תחזית ,מזג אוויר, מזג האוויר, תחזית מזג אוויר ,מזג האוויר,  תחזית מזג אוויר , תחזית מזג אוויר תחזיות ,תחזית מזג אוויר  תחזית מזג האוויר . תחזית מזג אוויר , מכם גשם . מכם מזג אוויר, מכם גשם , מזג אוויר ,מזג אוויר

תחזית גשם, מכ"ם מזג אוויר,  מכם גשם , מכם גשם ,מכ"ם  , מכם גשם- מכ"ם גשם- גשם - מכם גשם -מכ"ם הגשם , מזג אוויר ,מזג אוויר -מכ"ם גשם תחזית מזג אוויר . ,תחזית מזג האוויר - מזג האוויר  ,מזג האוויר : גשם ,

תחזית מזג האוויר · מזג האוויר . מכם גשם ,תחזית גשם, תחזית גשם , מכ"ם גשם 

   הוסף למועדפים קבע כאתר הבית תנאי שימוש באתר מדיניות פרטיות חיפוש מורחב מפת אתר צור קשר   

כל הזכויות שמורות 2024-2002 © אתר מזג האוויר בישראל בע"מ
שודרג ע"י קהילהנט רשת חברתית תפעולית לארגונים וישובים
האתר מיועד לדפדפן אינטרנט אקספלורר ,פירפוקס וכרום